6 Publikationen
-
2015 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901377How personality contributes to the (re-)production of social inequality: the unequal development of conscientiousness and its relevance in the intergenerational transmission of educational inequalitiesPUB
Kaiser, Till, How personality contributes to the (re-)production of social inequality: the unequal development of conscientiousness and its relevance in the intergenerational transmission of educational inequalities. (). Bielefeld, 2015 -
2015 | Report | PUB-ID: 2718930Measuring cultural capital: Sense of entitlement, concerted cultivation, leisure activities, gatekeeper bias and skillsPUB | PDF
Cardona, Andrés, Measuring cultural capital: Sense of entitlement, concerted cultivation, leisure activities, gatekeeper bias and skills. 15 (). Bielefeld, 2015 -
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2689278Social origin, conscientiousness, and school grades: Does early socialization of the characteristics orderliness and focus contribute to the reproduction of social inequality?PUB | DOI | WoS
Kaiser, Till, Social origin, conscientiousness, and school grades: Does early socialization of the characteristics orderliness and focus contribute to the reproduction of social inequality?. Research in Social Stratification and Mobility 38 (). , 2014 -
2014 | Datenpublikation | PUB-ID: 2713070"Concerted cultivation" unter Einschluss von Netzwerkeinflüssen und geschlechtsspezifischen Transmissionsmechanismen in Familie und NetzwerkPUB | DOI
Cardona, Andrés, "Concerted cultivation" unter Einschluss von Netzwerkeinflüssen und geschlechtsspezifischen Transmissionsmechanismen in Familie und Netzwerk. (). , 2014 -
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2685033Ordentliche Arbeiterkinder, konzentrierte Mittelschichtkinder?PUB | DOI | WoS
Kaiser, Till, Ordentliche Arbeiterkinder, konzentrierte Mittelschichtkinder?. KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 66 (2). , 2014 -
2012 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2549469Haben gebildetere Mütter gewissenhaftere Kinder? Soziale Herkunft und Persönlichkeitsentwicklung im frühkindlichen AlterPUB | PDF
Kaiser, Till, Haben gebildetere Mütter gewissenhaftere Kinder? Soziale Herkunft und Persönlichkeitsentwicklung im frühkindlichen Alter. 8 (). Bielefeld, 2012