12 Publikationen

Alle markieren

[12]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919311
Learning from Lessons: studying the structure and construction of mathematics teacher knowledge in Australia, China and Germany
Chan MCE, Clarke DJ, Clarke DM, Roche A, Cao Y, Peter-Koop A (2018)
MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH JOURNAL 30(1): 89-102.
PUB | DOI | WoS
 
[11]
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934967
Early years mathematics learning - Comparing traditional and inclusive classroom settings
Peter-Koop A, Lüken M (2017)
In: Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. CERME 10. Dooley T, Gueudet G (Eds); Dublin, Ireland: Institute of Education, Dublin City University ; ERME: 1942-1943.
PUB
 
[10]
2015 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931314
Inklusiver Mathematikunterricht in der Grundschule
Peter-Koop A, Lüken M, Rottmann T (Eds) (2015)
Offenburg: Mildenberger.
PUB
 
[9]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2694204
Transition to School: Prior to School Mathematical Skills and Knowledge of Low-achieving Children at the End of Grade 1
Peter-Koop A, Kollhoff S (2015)
In: Mathematics and Transition to School: International Perspectives. Perry B, MacDonald A, Gervasoni A (Eds); Singapore, Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer: 65-84.
PUB
 
[8]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919348
Inklusiver Mathematikunterricht in der Grundschule
Peter-Koop A, Rottmann T, Peter-Koop A (2015)
Inklusiver Mathematikunterricht in der Grundschule: 216ff.
PUB
 
[7]
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2694210
Zur Erfassung sprachlicher Einflüsse beim stochastischen Denken
Kollhoff S, Peter-Koop A, Caluori F (2014)
In: Mit Werkzeugen Mathematik und Stochastik lernen - Using Tools for Learning Mathematics and Statistics. Wassong T, Frischemeier D, Fischer PR, Hochmuth R, Bender P (Eds); Wiesbaden: Springer: 209-221.
PUB
 
[6]
2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2694272
Influence of early repeating patterning ability on school mathematics learning
Lüken M, Peter-Koop A, Kollhoff S (2014)
In: Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education. Vol. 4. Liljedahl P, Nicol C, Oesterle S, Allan D (Eds); Vancouver, Canada: PME: 137-144.
PUB
 
[5]
2014 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2692801
Transformation - A Fundamental Idea of Mathematics Education
Rezat S, Hattermann M, Peter-Koop A (Eds) (2014)
Berlin und Heidelberg: Springer.
PUB | DOI
 
[4]
2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2694252
Prior to school mathematical skills and knowledge of low-achieving children at the end of grade 1
Kollhoff S, Peter-Koop A (2014)
In: Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education. Liljedahl P, Nicol C, Oesterle S, Allan D (Eds); , 4. Vancouver, Canada: PME: 9-16.
PUB
 
[3]
2011 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2902740
Muster und Strukturen am Schulanfang
Lüken M, Peter-Koop A (2011)
In: Mathematischer Anfangsunterricht: Befunde und Konzepte für die Praxis. Lüken M, Peter-Koop A (Eds); Offenburg: Mildenberger: 88-101.
PUB
 
[2]
2011 | Monographie | PUB-ID: 2902260
Mathematischer Anfangsunterricht: Befunde und Konzepte für die Praxis
Lüken M, Peter-Koop A (2011)
Offenburg: Mildenberger.
PUB
 
[1]
1996 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2432606 PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung

12 Publikationen

Alle markieren

[12]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919311
Learning from Lessons: studying the structure and construction of mathematics teacher knowledge in Australia, China and Germany
Chan MCE, Clarke DJ, Clarke DM, Roche A, Cao Y, Peter-Koop A (2018)
MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH JOURNAL 30(1): 89-102.
PUB | DOI | WoS
 
[11]
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934967
Early years mathematics learning - Comparing traditional and inclusive classroom settings
Peter-Koop A, Lüken M (2017)
In: Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. CERME 10. Dooley T, Gueudet G (Eds); Dublin, Ireland: Institute of Education, Dublin City University ; ERME: 1942-1943.
PUB
 
[10]
2015 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931314
Inklusiver Mathematikunterricht in der Grundschule
Peter-Koop A, Lüken M, Rottmann T (Eds) (2015)
Offenburg: Mildenberger.
PUB
 
[9]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2694204
Transition to School: Prior to School Mathematical Skills and Knowledge of Low-achieving Children at the End of Grade 1
Peter-Koop A, Kollhoff S (2015)
In: Mathematics and Transition to School: International Perspectives. Perry B, MacDonald A, Gervasoni A (Eds); Singapore, Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer: 65-84.
PUB
 
[8]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919348
Inklusiver Mathematikunterricht in der Grundschule
Peter-Koop A, Rottmann T, Peter-Koop A (2015)
Inklusiver Mathematikunterricht in der Grundschule: 216ff.
PUB
 
[7]
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2694210
Zur Erfassung sprachlicher Einflüsse beim stochastischen Denken
Kollhoff S, Peter-Koop A, Caluori F (2014)
In: Mit Werkzeugen Mathematik und Stochastik lernen - Using Tools for Learning Mathematics and Statistics. Wassong T, Frischemeier D, Fischer PR, Hochmuth R, Bender P (Eds); Wiesbaden: Springer: 209-221.
PUB
 
[6]
2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2694272
Influence of early repeating patterning ability on school mathematics learning
Lüken M, Peter-Koop A, Kollhoff S (2014)
In: Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education. Vol. 4. Liljedahl P, Nicol C, Oesterle S, Allan D (Eds); Vancouver, Canada: PME: 137-144.
PUB
 
[5]
2014 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2692801
Transformation - A Fundamental Idea of Mathematics Education
Rezat S, Hattermann M, Peter-Koop A (Eds) (2014)
Berlin und Heidelberg: Springer.
PUB | DOI
 
[4]
2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2694252
Prior to school mathematical skills and knowledge of low-achieving children at the end of grade 1
Kollhoff S, Peter-Koop A (2014)
In: Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education. Liljedahl P, Nicol C, Oesterle S, Allan D (Eds); , 4. Vancouver, Canada: PME: 9-16.
PUB
 
[3]
2011 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2902740
Muster und Strukturen am Schulanfang
Lüken M, Peter-Koop A (2011)
In: Mathematischer Anfangsunterricht: Befunde und Konzepte für die Praxis. Lüken M, Peter-Koop A (Eds); Offenburg: Mildenberger: 88-101.
PUB
 
[2]
2011 | Monographie | PUB-ID: 2902260
Mathematischer Anfangsunterricht: Befunde und Konzepte für die Praxis
Lüken M, Peter-Koop A (2011)
Offenburg: Mildenberger.
PUB
 
[1]
1996 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2432606 PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung