10 Publikationen
-
2023 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979469Introduction to the toolkit for international teachersPUB | PDF | DOI
Hachmeister S, D’Herdt K, Holz O, Hopton C, Oruc Erturk N, Petursdottir G (2023)
Bielefeld: Univ. Bielefeld, Fakultät für Erziehungswissenschaft. -
2023 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979472Materials and methods for self-reflectionPUB | PDF | DOI
D’Herdt K, Hachmeister S, Holz O, Hopton C, Oruc Erturk N, Petursdottir G (2023)
Bielefeld: Univ. Bielefeld, Fakultät für Erziehungswissenschaft. -
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978731Reflexionsbogen: Unterstützende persönliche Einstellungen für den beruflichen Neuanfang von internationalen LehrkräftenPUB | PDF | DOI
Schüssler R, Hachmeister S (2023)
In: Internationale Lehrkräfte in der Schule willkommen heißen – Eine Handreichung für Mentor*innen, Schulleitungen und das Kollegium. Brumen M, Chiou V, Schüssler R, Holz O (Eds); Bielefeld: Bielefeld School of Education (BiSEd), Projekt "International Teachers for Tomorrow’s School" (ITTS): 55-56. -
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978277Reflection sheet: supportive personal attitudes for the professional re-start of international teachersPUB | PDF | DOI
Hachmeister S, Schüssler R (2023)
In: Welcoming international teachers at school – A guide for mentors, principals and the school community. Brumen M, Chiou V, Schüssler R, Holz O (Eds); Bielefeld: Bielefeld School of Education (BiSEd), Projekt "International Teachers for Tomorrow’s School" (ITTS): 53-54. -
2023 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981886Materials to improve professional language skills for teachers in the new country: scenario ‘reorientation of a student’PUB | PDF | DOI
D’Herdt K, Oruc Erturk N, Holz O, Hachmeister S, Hopton C, Petursdottir G (2023)
Bielefeld: Univ. Bielefeld, Fakultät für Erziehungswissenschaft. -
2023 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981884Materials to improve professional language skills for teachers in the new country: scenario ‘preparing your future as a teacher’PUB | PDF | DOI
D’Herdt K, Oruc Erturk N, Holz O, Hachmeister S, Hopton C, Petursdottir G (2023)
Bielefeld: Univ. Bielefeld, Fakultät für Erziehungswissenschaft. -
2023 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981885Materials to improve professional language skills for teachers in the new country: scenario ‘solving a classroom conflict’PUB | PDF | DOI
D’Herdt K, Oruc Erturk N, Holz O, Hachmeister S, Hopton C, Petursdottir G (2023)
Bielefeld: Univ. Bielefeld, Fakultät für Erziehungswissenschaft. -
2023 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981501Community building and connection as an international teacher: examples from BielefeldPUB | PDF | DOI
Hachmeister S (2023)
Bielefeld: Univ. Bielefeld, Fakultät für Erziehungswissenschaft. -
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982972Valued and supported?! Which factors have a positive effect on the professional re-entry of international teachers into school? Results of a cross-national quantitative studyPUB | DOI
Brandhorst A, Hachmeister S, Schüssler R (2023)
In: International Teachers for Tomorrow's School. Opportunities and challenges of the professional re-entry of international teachers in selected European countries. Schüssler R, Hachmeister S, Auner N, D’Herdt K, Holz O (Eds); Münster: Waxmann Verlag GmbH: 13-48. -
2022 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962407Zugewanderte Lehrkräfte in der Schule: Potenziale fördern und Herausforderungen begegnen. Eine Handreichung für SchulenPUB | PDF | DOI
Hachmeister S (2022)
Bielefeld: Univ. Bielefeld, Bielefeld School of Education (BiSEd).