Alexander Lenhardt
PEVZ-ID
6 Publikationen
-
-
2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2277065Lenhardt, A. & Ritter, H. (2010). An augmented-reality based brain-computer interface for robot control (Lecture notes in computer science). In K. Wong, B.S.U. Mendis & A. Bouzerdoum (Hrsg.), Neural information processing : Models and Applications. 17th International Conference, ICONIP 2010, Proceedings, Part II (S. 58-65). Gehalten auf der ICONIP 2010, Springer.
-
2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2277074Anlauff, J., Weitnauer, E., Lenhardt, A., Schirmer, S., Zehe, S., Tonekaboni, K., Thomas, N. & Fusco, F. (2010). A method for outdoor skateboarding video games. In V.R.L. Shen (Hrsg.), Proceedings of the 7th International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology (S. 40-44). Gehalten auf der Advances in Computer Entertainment Technology 2010 (ACE 2010), New York, NY, USA: ACM. doi:10.1145/1971630.1971642.
-
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1589567Finke, A., Lenhardt, A. & Ritter, H. (2009). The MindGame: A P300-based brain-computer interface game. Neural Networks, 22(9), 1329-1333. Elsevier BV. doi:10.1016/j.neunet.2009.07.003.
-
2008 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1996810Lenhardt, A., Kaper, M. & Ritter, H. (2008). An Adaptive P300-Based Online Brain`Computer Interface. IEEE Transactions on Neural Systems and Rehabilitation Engineering, 16(2), 121-130. Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE). doi:10.1109/TNSRE.2007.912816.
-
2006 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2714083Ritter, H., Kaper, M., Lenhardt, A. & Ontrup, J. (2006). Making human-machine interfaces more brain-adequate. 3rd International Conference on Brain-Inspired Information Technology - BrainIT 2006 (S. 15-21). Hibikino: Elsevier. doi:10.1016/j.ics.2006.12.026.