15 Publikationen

Alle markieren

  • [15]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2988020
    H. Dawid, et al., “The role of uncertainty for product announcement strategies: The case of autonomous vehicles”, Journal of Institutional and Theoretical Economics, Accepted.
    PUB
     
  • [14]
    2023 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979144 OA
    H. Dawid, et al., The Role of Uncertainty for Product Announcement Strategies: The Case of Autonomous Vehicles, Center for Uncertainty Studies Working Papers , vol. 1, Bielefeld: Universität Bielefeld, Center for Uncertainty Studies (CeUS), 2023.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [13]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967226
    M. Schleef, et al., “When smart products become dumb (again): Voluntary and legally required service updates and their impact on consumers' purchase intention”, Journal of Service Management Research, vol. 7, 2023, pp. 52-65.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [12]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958403 OA
    I. Kaiser, M. Schleef, and C. Stummer, “Wenn die digitale Transformation Entrepreneure schafft: Die Unternehmensausgründung von appWash aus Miele”, Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis, vol. 74, 2022, pp. 135-155.
    PUB | PDF | WoS
     
  • [11]
    2022 | Dissertation | PUB-ID: 2966285
    M. Schleef, Digital Transformation of Markets and Companies: Selected Topics in Innovation Management, Bielefeld: Universität Bielefeld, 2022.
    PUB
     
  • [10]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2963788
    M. Schleef, T. Rademacher, and C. Stummer, “The spy who saves me: Can emergency detection capabilities in a smart home environment outweigh data usage concerns?”, Proceedings of the Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS), AIS Electronic Library, 2022.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [9]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944575
    S. Backs and M. Schleef, “Geschäftsbausteine innovieren – aber wie? Entwicklung eines praxisorientierten Kategoriensystems zur Identifikation von Geschäftsmodellinnovationen”, Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis, Themenheft "Unternehmerforschung", vol. 73, 2021, pp. 434-457.
    PUB
     
  • [8]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955229
    M. Schleef, J. Steinlechner, and C. Stummer, “Much alike, yet different: Digital innovation labs in family/non-family business”, Proceedings of the XXXII ISPIM Innovation Conference, I. Bitran, et al., eds., LUT Scientific and Expertise Publications, 2021, pp.1-13.
    PUB
     
  • [7]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960403
    S. Backs and M. Schleef, “Innovate business modules but how? Development of a practice-oriented category system for the identification of business model innovations”, Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis , vol. 73, 2021.
    PUB | WoS
     
  • [6]
    2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946087
    M. Schleef, N. Bilstein, and C. Stummer, “"Shh! … I got help to become smart": Should incumbent firms disclose their cooperation with a startup?”, Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS), International Conference on Information Systems (ICIS) , Atlanta, Ga.: AIS eLibrary, 2020.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [5]
    2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944240
    M. Schleef, et al., “Cooperation between performance and innovation engine: An exploratory study of digital innovation labs in family business”, Cooperative Design, Visualization, and Engineering: Proceedings of CDVE 2020, Y. Luo, ed., Lecture Notes in Computer Science, vol. 12341, Berlin: Springer, 2020, pp.249-259.
    PUB
     
  • [4]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938406 OA
    S. Backs, M. Schleef, and H. Buermann, “Stand up–it’s all about the team? The composition of entrepreneurship teams in entrepreneurship education at a german university”, Journal of entrepreneurship education, vol. 22, 2019.
    PUB | PDF
     
  • [3]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2941065
    M. Schleef and S. Backs, “Lead or Minor Role? The Influence of Universities on Regional Entrepreneurial Ecosystems”, Presented at the IECER (Interdisciplinary European Conference on Entrepreneurship Research), Utrecht, Netherlands, 2019.
    PUB
     
  • [2]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2936421
    S. Backs, M. Schleef, and H. Buermann, “Adieu Elfenbeinturm: Die Lehre im Gründungsmanagement als ein best-practice Transfer-Lehre-Projekt”, 2019.
    PUB
     
  • [1]
    2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2941064
    M. Schleef, “Das DHV-Gütesiegel für faire und transparente Berufungsverhandlungen: Eine kritische Analyse aus personalwissenschaftlicher Sicht.”, Presented at the GfHf Jahrestagung (HOFONA-Ideenforum), Speyer, Deutschland, 2018.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung