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  • [16]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2988020
    Dawid H, Kohlweyer D, Schleef M, Stummer C. The role of uncertainty for product announcement strategies: The case of autonomous vehicles. Journal of Institutional and Theoretical Economics. Accepted.
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  • [15]
    2023 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979144 OA
    Dawid H, Kohlweyer D, Schleef M, Stummer C. The Role of Uncertainty for Product Announcement Strategies: The Case of Autonomous Vehicles. Center for Uncertainty Studies Working Papers . Vol 1. Bielefeld: Universität Bielefeld, Center for Uncertainty Studies (CeUS); 2023.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [14]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967226
    Schleef M, Bilstein N, Schrader P, Stummer C. When smart products become dumb (again): Voluntary and legally required service updates and their impact on consumers' purchase intention. Journal of Service Management Research. 2023;7(1):52-65.
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  • [13]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958403 OA
    Kaiser I, Schleef M, Stummer C. Wenn die digitale Transformation Entrepreneure schafft: Die Unternehmensausgründung von appWash aus Miele. Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis. 2022;74(2):135-155.
    PUB | PDF | WoS
     
  • [12]
    2022 | Dissertation | PUB-ID: 2966285
    Schleef M. Digital Transformation of Markets and Companies: Selected Topics in Innovation Management. Bielefeld: Universität Bielefeld; 2022.
    PUB
     
  • [11]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2963788
    Schleef M, Rademacher T, Stummer C. The spy who saves me: Can emergency detection capabilities in a smart home environment outweigh data usage concerns? In: Proceedings of the Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS). AIS Electronic Library; 2022.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [10]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944575
    Backs S, Schleef M. Geschäftsbausteine innovieren – aber wie? Entwicklung eines praxisorientierten Kategoriensystems zur Identifikation von Geschäftsmodellinnovationen. Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis, Themenheft "Unternehmerforschung". 2021;73(4):434-457.
    PUB
     
  • [9]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955229
    Schleef M, Steinlechner J, Stummer C. Much alike, yet different: Digital innovation labs in family/non-family business. In: Bitran I, Conn S, Gernreich C, Huizingh E, Torkkeli M, Yang J, eds. Proceedings of the XXXII ISPIM Innovation Conference. LUT Scientific and Expertise Publications; 2021: 1-13.
    PUB
     
  • [8]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960403
    Backs S, Schleef M. Innovate business modules but how? Development of a practice-oriented category system for the identification of business model innovations. Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis . 2021;73(4).
    PUB | WoS
     
  • [7]
    2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946087
    Schleef M, Bilstein N, Stummer C. "Shh! … I got help to become smart": Should incumbent firms disclose their cooperation with a startup? In: Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS). International Conference on Information Systems (ICIS) . Atlanta, Ga.: AIS eLibrary; 2020.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [6]
    2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944240
    Schleef M, Steinlechner J, Strauss C, Stummer C. Cooperation between performance and innovation engine: An exploratory study of digital innovation labs in family business. In: Luo Y, ed. Cooperative Design, Visualization, and Engineering: Proceedings of CDVE 2020. Lecture Notes in Computer Science. Vol 12341. Berlin: Springer; 2020: 249-259.
    PUB
     
  • [5]
    2019 | Diskussionspapier | PUB-ID: 2936422
    Backs S, Schleef M, Buermann H. From Industrialization to Digitization: Literature Review.; 2019.
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  • [4]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938406 OA
    Backs S, Schleef M, Buermann H. Stand up–it’s all about the team? The composition of entrepreneurship teams in entrepreneurship education at a german university. Journal of entrepreneurship education. 2019;22(4).
    PUB | PDF
     
  • [3]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2941065
    Schleef M, Backs S. Lead or Minor Role? The Influence of Universities on Regional Entrepreneurial Ecosystems. Presented at the IECER (Interdisciplinary European Conference on Entrepreneurship Research), Utrecht, Netherlands.
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  • [2]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2936421
    Backs S, Schleef M, Buermann H. Adieu Elfenbeinturm: Die Lehre im Gründungsmanagement als ein best-practice Transfer-Lehre-Projekt.
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  • [1]
    2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2941064
    Schleef M. Das DHV-Gütesiegel für faire und transparente Berufungsverhandlungen: Eine kritische Analyse aus personalwissenschaftlicher Sicht. Presented at the GfHf Jahrestagung (HOFONA-Ideenforum), Speyer, Deutschland.
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