12 Publikationen
-
2018 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935635Eisenmann, M., and Ludwig, C. eds. (2018). Queer Beats. Gender and Literature in the EFL Classroom. Anglo-amerikanische Studien , 57, Frankfurt am Main: Peter Lang.PUB
-
2018 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935624Ludwig, C. (2018). The Construction of Gender Identities in Alison Bechdel’s (Autobio)graphic Writings. Rites de Passage. Anglo-amerikanische Studien , 52, Berlin ; Bern ; Wien: Peter Lang.PUB
-
2018 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935633Ludwig, C., Pinter, A., Van de Poel, K., Smits, T. F. H., Tassinari, M. G., and Ruelens, E. eds. (2018). Fostering learner autonomy. Learners, Teachers and Researchers in Action . Autonomous Language Learning, 9, UK: Candlin & Mynard Epublishing.PUB
-
2018 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935636Ludwig, C., and Mauro-Schröder, N. eds. (2018). "Tell freedom I said hello". Issues in contemporary young adult dystopian fiction. Anglistik & Englischunterricht , 88, Heidelberg: Winter.PUB
-
2015 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935632Ludwig, C., and Van de Poel, K. eds. (2015). Perspectives on Social Media Use in the Language Classroom. Current Issues and Future Developments. Dutch Journal of Applied Linguistics 4.PUB
-
2014 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935629Mynard, J., and Ludwig, C. eds. (2014). Autonomy in Language Learning. Tools, tasks and environments. Faversham, Kent: IATEFL.PUB
-
2014 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935630Burkert, A., Dam, L., and Ludwig, C. eds. (2014). The answer is autonomy. Issues in language teaching and learning. Selected papers from the LASIG conference at treffpunkt Sprachen in Graz, Austria. Hongkong: Candlin & Mynard Epublishing.PUB
-
2013 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935627Eisenmann, M., Hempel, M., and Ludwig, C. eds. (2013). Medien und Interkulturalität im Fremdsprachenunterricht: Zwischen Autonomie, Kollaboration und Konstruktion. Duisburg: Universitätsverlag Rhein Ruhr.PUB
-
2013 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935628Ludwig, C., and Pointner, F. E. eds. (2013). Teaching Comics in the Foreign Language Classroom. WVT-Handbücher zur Literatur- und Kulturdidaktik, 4, Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.PUB
-
2012 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935626Kersten, S., Ludwig, C., Meer, D., and Rüschoff, B. eds. (2012). Language Learning and Language Use - Applied Linguistics Approaches. Selected Papers from the 3rd Junior Research Meeting of Applied Linguistics. Duisburg: Universitätsverlag Rhein Ruhr.PUB
-
2012 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935625Ludwig, C., and Mynard, J. eds. (2012). Autonomy in language learning: Advising in action. Canterbury: IATEFL.PUB
-
2010 | Monographie | Unveröffentlicht | PUB-ID: 2935623Ludwig, C. (Unpublished). Between advancement and reinvention. An autonomous classroom environment at Ådalens Privatskole, Denmark? – A case study.PUB