Nantje Otterpohl
PEVZ-ID
9 Publikationen
-
-
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914013Otterpohl, N., Keil, A. G., Assor, A., and Stiensmeier-Pelster, J. (2017). Erfassung von elterlicher bedingter Wertschätzung im Lern- und Leistungsbereich und im Bereich der Emotionsregulation Eine deutschsprachige Adaptation der Parental Conditional Regard Scale (PCR-D). ZEITSCHRIFT FUER ENTWICKLUNGSPSYCHOLOGIE UND PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 49, 98-111.PUB | DOI | WoS
-
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2903671Otterpohl, N., Schwinger, M., and Wild, E. (2015). Are profiles of adaptive and maladaptive anger regulation differently related to adjustment in early adolescent? Psychology 6, 867-879.PUB
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2903670Otterpohl, N., Schwinger, M., and Wild, E. (2015). Exploring the interplay of adaptive and maladaptive strategies: Prevalence and functionality of anger regulation profiles in early adolescence. Journal of Early Adolescence 36, 1042-1069.PUB | DOI | WoS
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719016Otterpohl, N., and Wild, E. (2015). Cross-Lagged Relations Among Parenting, Children's Emotion Regulation, and Psychosocial Adjustment in Early Adolescence. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology 44, 93-108.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2697448Chng, S. E., Wild, E., Hollmann, J., and Otterpohl, N. (2014). Children's evaluative skills in informal reasoning: The role of parenting practices and communication patterns. Learning Culture and Social Interaction 3, 88-97.PUB | DOI | WoS
-