42 Publikationen

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  • [42]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985083
    Souka, M.; Bilstein, N.; Decker, R. (2024): Give me your data and I’ll dress you: A two-sided messaging approach to address privacy concerns surrounding in-store technologies Journal of Business Research,172:114396
    PUB | DOI | WoS
     
  • [41]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967226
    Schleef, M.; Bilstein, N.; Schrader, P.; Stummer, C. (2023): When smart products become dumb (again): Voluntary and legally required service updates and their impact on consumers' purchase intention Journal of Service Management Research,7:(1): 52-65.
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  • [40]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Unveröffentlicht | PUB-ID: 2963858
    Kaiser, M. I.; Malsch, A.; Abendroth, A.; Baune, B.; Bilstein, N.; Breitmoser, Y.; Caspers, B.; Gadau, J.; Kaiser, S.; Killin, A. J.; Krohs, U.; Krüger, O.; Kurtz, J.; Langrock, R.; Lengersdorf, D.; Müller, D.; Quante, M.; Rauthmann, J.; Reinhold, K.; Richter, H.; Schwering, A.; Stoll, A.; Stummer, C.; Wittmann, M. (Unpublished): Interdisciplinary perspectives on individualisation in environments Interdisciplinary Journal of Philosophy
    PUB
     
  • [39]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962614
    Bilstein, N.; Verlegh, P. W. J.; Klostermann, J.; Akpinar, E. (2022): Better together: involving consumers in the ideation, creation and dissemination of transformative value Journal of Service Management,33:(4/5): 520-530.
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  • [38]
    2022 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958919
    Souka, M.; Bilstein, N.; Decker, R.; Er, B.; Hellwig, J. (2022): Augmented Reality to Ameliorate Customer Participation? An Experimental Study on How the Instruction Form Impacts Customer Participation Outcomes. In: Proceedings of the 29th Recent Advances in Retailing and Consumer Science (RARCS) Conference .
    PUB
     
  • [37]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2963926
    Flaswinkel, A. M.; Bilstein, N.; Rump, M.; Souka, M.; Decker, R. (2022): How Voice Assistants Affect Customer Experience in Online Shopping transfer – Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement,68:(2): 38-45.
    PUB
     
  • [36]
    2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964314
    Bilstein, N.; Heimann, K. M.; Schauerte, D. (2022): May I Come In and Drop Off Your Parcel? An Innovation Resistance Theory Perspective on the Influence of Payment Modalities on Adoption Barriers . In: Manfred Bruhn; Karsten Hadwich (Hrsg.): Smart Services. Band 3: Kundenperspektive – Mitarbeiterperspektive – Rechtsperspektive. 1. Wiesbaden: Springer Gabler. (Forum Dienstleistungsmanagement, ). S. 239–263.
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  • [35]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953059
    Heimann, K. M.; Bilstein, N. (2021): When Social Influence Leads to Trust – Investigating Determinants of Usage Intentions of COVID-19 Contact Tracing Apps. In: Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference .
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  • [34]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953066
    Souka, M.; Bilstein, N.; Decker, R. (2021): Communicating Benefits and Threats? An Experimental Study on the Effectiveness of Two-Sided Messages for Advertising In-Store Technologies. In: Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference .
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  • [33]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949314
    Abboud, L.; As'ad, N.; Bilstein, N.; Costers, A.; Henkens, B.; Verleye, K. (2021): From third party to significant other for service encounters: a systematic review on third-party roles and their implications Journal of Service Management,32:(4): 533-559.
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  • [32]
    2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946087
    Schleef, M.; Bilstein, N.; Stummer, C. (2020): "Shh! … I got help to become smart": Should incumbent firms disclose their cooperation with a startup? In: Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS). Atlanta, Ga.: AIS eLibrary. (International Conference on Information Systems (ICIS) , ).
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  • [31]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946653 OA
    Bilstein, N.; Stummer, C. (2020): Multidisciplinary perspectives on challenges in managing smart products and services Schmalenbach Business Review,72:(4): 479-483.
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  • [30]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935978 OA
    Hogreve, J.; Bilstein, N.; Hoerner, K. (2019): Service Recovery on Stage: Effects of Social Media Recovery on Virtually Present Others Journal of Service Research,22:(4): 421-439.
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  • [29]
    2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934927
    Bilstein, N.; Hogreve, J. (2019): Initiate it – Proactivity as a means to overcome unwanted effects of customer participation in service recovery? . In: 48th European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference. Proceedings. EMAC.
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  • [28]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934925
    Benoit, S.; Hogreve, J.; Sichtmann, C.; Bilstein, N. (2019): Professionalism Kills the Trading Star: Explaining Member Participation in Trading Communities Journal of Service Management Research,3:(2): 54-65.
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  • [27]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2946548
    Bilstein, N.; Hogreve, J. (2018): Customer’s Willingness-to-Coproduce in Proactive Service Recoveries – A Recovery-Initiation/Coproduction-Trade-off ?
    PUB
     
  • [26]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933055
    Bilstein, N. (2018): The Moderating Effect of Customers' Willingness to Participate in Service Recovery and Its Impacting Factors. An Empirical Analysis Journal of Service Management Research: SMR,2:(3): 17-29.
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  • [25]
    2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933573
    Gäthke, J.; Bilstein, N. (2017): How to Acquire New Customers : When Online Retailers Are Forced to Non-Disclose Information? The Role of Curiosity. In: University of Groningen (Hrsg.): Leaving Footprints : 46th EMAC Annual Conference, Groningen, May 23-26, 2017 . Groningen : European Marketing Academy.
    PUB
     
  • [24]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933570
    Hogreve, J.; Bilstein, N.; Mandl, L. (2017): Unveiling the Recovery Time Zone of Tolerance: When Time Matters in Service Recovery Journal of the Academy of Marketing Science,45:(6): 866-883.
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  • [23]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933571
    Benoit (née Moeller), S.; Bilstein, N.; Hogreve, J.; Sichtmann, C. (2016): Explaining Social Exchanges in Information-Based Online Communities (IBOCs) Journal of Service Management,27:(4): 460-480.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [22]
    2016 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933577
    Gäthke, J.; Bilstein, N.; Wei\ssberger, J. (2016): Too exclusive?! The negative effects of exclusivity as a service strategy.
    PUB
     
  • [21]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933581
    Hogreve, J.; Mandl, L.; Bilstein, N. (2016): New versus Steady Customers - Relationship Length as Moderator of the Relation Between Response Time and Customers' Compensation Expectations. In: Thorsten Henning-Thurau; Charles F. Hofacker (Hrsg.): What happens in marketing, stays digital. Rethinking marketing in the era of unlimited data. Chicago, IL: American Marketing Association. (AMA educators proceedings, 27).
    PUB
     
  • [20]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933580
    Benoit (née Moeller), S.; Hogreve, J.; Bilstein, N.; Sichtmann, C. (2016): Member Participation in Commerce-Based Online Communities. In: Thorsten Henning-Thurau; Charles F. Hofacker (Hrsg.): What happens in marketing, stays digital. Rethinking marketing in the era of unlimited data. Chicago, IL: American Marketing Association. ( AMA educators proceedings, 27).
    PUB
     
  • [19]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933579
    Bilstein, N. (2016): The Meaning of Situational Factors for Customer Participation in Service Recovery ? A Qualitative Analysis. In: Conference Proceedings SERVSIG Conference 2016. Maastricht: Maastricht University. S. 884-885.
    PUB
     
  • [18]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933578
    Hogreve, J.; Mandl, L.; Bilstein, N. (2016): The Role of Time in Service Recovery ? How the Time to Recover a Service Failure and Relationship Strength Affect Customers' Compensation Expectations. In: Conference Proceedings. SERVSIG Conference 2016. Maastricht: Maastricht University. S. 301-304.
    PUB
     
  • [17]
    2016 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933575
    Bilstein, N.; Fylek, L. (2016): The Mismatch between Customer Expectations and Service Provider Practices in Co-produced Service Recovery Processes. Bergen.
    PUB
     
  • [16]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933574
    Bilstein, N.; Matta, S. M.; Hogreve, J. (2016): Thank You For Your Helping Hand! Ways to Avoid Negative Consequences of Customer Participation in Recovery of Technology Product Failure. In: Page Moreau; Stefano Puntoni (Hrsg.): Proceedings / Association for Consumer Research. Duluth, MN: Association for Consumer Research. (Advances in Consumer Research, 44). S. 65-69.
    PUB
     
  • [15]
    2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933592
    Bilstein, N.; Hogreve, J.; Bartilla, K. (2015): Auswirkungen der Co-Produktion auf die Kunden-Mitarbeitenden-Beziehung. In: Manfred Bruhn; Karsten Hadwich (Hrsg.): Interaktive Wertschöpfung durch Dienstleistungen. strategische Ausrichtung von Kundeninteraktionen, Geschäftsmodellen und sozialen Netzwerken. Wiesbaden: Springer Gabler. ( Forum Dienstleistungsmanagement, ). S. 287-308.
    PUB | DOI
     
  • [14]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933584
    Bilstein, N.; Matta, S. M.; Hogreve, J. (2015): Unintended Effects of Customer Participation in Recovery : Can Choice Availability be a Remedy? In: Tom Brown; Vanitha Swaminathan (Hrsg.): Marketing in a global, digital and connected world. 2015 AMA Winter Educators' Conference. Chicago, IL: American Marketing Association. (AMA Educators Proceedings, 26).
    PUB
     
  • [13]
    2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933583
    Bilstein, N.; Hogreve, J.; Mandl, L.; Russer, F. (2015): Because I'm Worth it - How Customer Status and Timeliness Affect Compensation Expectations in Service Recovery.
    PUB
     
  • [12]
    2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933594
    Bilstein, N.; Hogreve, J. (2013): Zur Akzeptanz technischer Leistungen durch Senioren - Eine empirische Analyse. In: Gertrud Schmitz (Hrsg.): Theorie und Praxis des Dienstleistungsmarketing. Aktuelle Konzepte und Entwicklungen. Wiesbaden: Springer Gabler. (Fokus Dienstleistungsmarketing, ). S. 75-95.
    PUB | DOI
     
  • [11]
    2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933593
    Hogreve, J.; Bilstein, N. (2013): Do Seniors Accept Technology-Based Service Innovations? A Qualitative Approach. In: Jay Kandampully (Hrsg.): Service Management in Health and Wellness Services. Dubuque: Kendall Hunt Publ. S. 275-288.
    PUB
     
  • [10]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933585
    Bilstein, N.; Matta, S. M.; Hogreve, J. (2013): Can I Get a Helping Hand? Maybe Not: Understanding Co-Production in Service Recovery Processes. In: Elif Karaosmanoğlu; A. Banu Elmadağ Baş (Hrsg.): Lost in translation. Marketing in an interconnected world. EMAC 42nd Annual Conference, Istanbul, June 4-7, 2013; conference proceedings. Istanbul, Turkey: European Marketing Academy. S. 166.
    PUB
     
  • [9]
    2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933595
    Hogreve, J.; Bilstein, N. (2012): Was wollen Senioren? Analyse von Bedürfnissen und Akzeptanzfaktoren. In: Christof Zangemeister (Hrsg.): Mit intelligenter Technik zu neuen Dienstleistungen für Senioren (MIDIS). Leitfaden und Instrumente zur kooperativen Entwicklung von mikrosystemtechnisch basierten Dienstleistungen. Norderstedt: BoD - Books on Demand. S. 37-74.
    PUB
     
  • [8]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933588
    Bilstein, N.; Matta, S. M.; Hogreve, J. (2012): Understanding Co-Production in Service Recovery Processes. In: Jacob Mickelsson; Anu Helkkula (Hrsg.): Innovative Service Perspectives. Proceedings from the AMA SERVSIG International Service Research Conference. Helsinki: Hanken School of Economics. S. 92.
    PUB
     
  • [7]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933587
    Bilstein, N.; Fahr, R.; Hogreve, J.; Sichtmann, C. (2012): Paying for a Higher Workload? An Experimental Investigation of the Relationship Between Customer's Co-Production and Willingness-to-Pay. In: Paulo Rita (Hrsg.): Marketing to Citizens. Going beyond Customers and Consumers. 41th EMAC Conference, Lisbon, 22-25 May 2012; conference proceedings. Lissabon: ISCTE Business School.
    PUB
     
  • [6]
    2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933586
    Bilstein, N.; Matta, S. M.; Hogreve, J. (2012): Can I Get a Helping Hand? Maybe Not: Understanding Co-Production in Service Recovery Processes.
    PUB
     
  • [5]
    2011 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933596
    Bilstein, N. (2011): Co-Production in the Service Production and Delivery Process - Conceptualization and Future Research Fields. In: Sabine Fließ (Hrsg.): Beiträge zur Dienstleistungsmarketing-Forschung. Aktuelle Forschungsfragen und Forschungsergebnisse. Wiesbaden: Gabler. ( Gabler Research : Focus Dienstleistungsmarketing , ). S. 97-119.
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  • [4]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933572
    Sichtmann, C.; Möller, S.; Hogreve, J.; Bilstein, N. (2011): Kundenintegration 2.0 - Welche Faktoren beeinflussen die Kundenintegration in transaktionsbasierten Online Communities? Zeitschrift für Betriebswirtschaft,81:(5): 21-45.
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  • [3]
    2011 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933597
    Hogreve, J.; Bilstein, N.; Langnickel, D. (2011): Alter schützt vor Technik nicht? - Zur Akzeptanz technologischer Dienstleistungsinnovationen von Senioren. In: Daniel Bieber; Kathleen Schwarz (Hrsg.): Mit AAL-Dienstleistungen altern. Nutzerbedarfsanalysen im Kontext des Ambient Assisted Living. Beiträge aus dem BMBF-Förderschwerpunkt : Technologie und Dienstleistungen im demografischen Wandel. Saarbrücken: iso-Verlag. S. 32-50.
    PUB
     
  • [2]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933590
    Hogreve, J.; Bilstein, N.; Moeller, S.; Sichtmann, C. (2011): Turning Lurkers into Value Creators: An Investigation of Transaction-Based Online Communities. In: Raji Srinivasan; Leigh McAlister; American Marketing Association (Hrsg.): AMA Winter Educators' Conference 2011: marketing theory and applications. Red Hook, NJ: Curran. (AMA educators proceedings, 22).
    PUB
     
  • [1]
    2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933591
    Laugwitz, N.; Hogreve, J.; Sichtmann, C.; Möller, S. (2010): What drives Co-Production Performance? An Empirical Investigation of Online-Communities. In: Proceedings of the American Marketing Association (AMA) SERVSIG International Service Research Conference.
    PUB
     

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