42 Publikationen

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  • [42]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985083
    M. Souka, N. Bilstein, and R. Decker, “Give me your data and I’ll dress you: A two-sided messaging approach to address privacy concerns surrounding in-store technologies”, Journal of Business Research, 2024, 172, : 114396.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [41]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967226
    M. Schleef, N. Bilstein, P. Schrader, and C. Stummer, “When smart products become dumb (again): Voluntary and legally required service updates and their impact on consumers' purchase intention”, Journal of Service Management Research, 2023, 7, 52-65.
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  • [40]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Unveröffentlicht | PUB-ID: 2963858
    M. I. Kaiser, A. Malsch, A. Abendroth, B. Baune, N. Bilstein, Y. Breitmoser, B. Caspers, J. Gadau, S. Kaiser, A. J. Killin, et al., “Interdisciplinary perspectives on individualisation in environments”, Interdisciplinary Journal of Philosophy, Unpublished.
    PUB
     
  • [39]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962614
    N. Bilstein, P. W. J. Verlegh, J. Klostermann, and E. Akpinar, “Better together: involving consumers in the ideation, creation and dissemination of transformative value”, Journal of Service Management, 2022, 33, 520-530.
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  • [38]
    2022 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958919
    M. Souka, N. Bilstein, R. Decker, B. Er, and J. Hellwig, in Proceedings of the 29th Recent Advances in Retailing and Consumer Science (RARCS) Conference , 2022.
    PUB
     
  • [37]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2963926
    A. M. Flaswinkel, N. Bilstein, M. Rump, M. Souka, and R. Decker, “How Voice Assistants Affect Customer Experience in Online Shopping”, transfer – Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement, 2022, 68, 38-45.
    PUB
     
  • [36]
    2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964314
    N. Bilstein, K. M. Heimann, and D. Schauerte, in Smart Services. Band 3: Kundenperspektive – Mitarbeiterperspektive – Rechtsperspektive (Eds.: M. Bruhn, K. Hadwich), Springer Gabler, Wiesbaden, 2022, p. 239–263.
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  • [35]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953059
    K. M. Heimann, and N. Bilstein, in Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference , 2021.
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  • [34]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953066
    M. Souka, N. Bilstein, and R. Decker, in Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference , 2021.
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  • [33]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949314
    L. Abboud, N. As'ad, N. Bilstein, A. Costers, B. Henkens, and K. Verleye, “From third party to significant other for service encounters: a systematic review on third-party roles and their implications”, Journal of Service Management, 2021, 32, 533-559.
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  • [32]
    2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946087
    M. Schleef, N. Bilstein, and C. Stummer, in Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS), Ais Elibrary, Atlanta, Ga., 2020.
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  • [31]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946653 OA
    N. Bilstein, and C. Stummer, “Multidisciplinary perspectives on challenges in managing smart products and services”, Schmalenbach Business Review, 2020, 72, 479-483.
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  • [30]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935978 OA
    J. Hogreve, N. Bilstein, and K. Hoerner, “Service Recovery on Stage: Effects of Social Media Recovery on Virtually Present Others”, Journal of Service Research, 2019, 22, 421-439.
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  • [29]
    2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934927
    N. Bilstein, and J. Hogreve, in 48th European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference. Proceedings, Emac, 2019.
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  • [28]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934925
    S. Benoit, J. Hogreve, C. Sichtmann, and N. Bilstein, “Professionalism Kills the Trading Star: Explaining Member Participation in Trading Communities”, Journal of Service Management Research, 2019, 3, 54-65.
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  • [27]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2946548
    N. Bilstein, and J. Hogreve, 2018.
    PUB
     
  • [26]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933055
    N. Bilstein, “The Moderating Effect of Customers' Willingness to Participate in Service Recovery and Its Impacting Factors. An Empirical Analysis”, Journal of Service Management Research: SMR, 2018, 2, 17-29.
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  • [25]
    2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933573
    J. Gäthke, and N. Bilstein, in Leaving Footprints : 46th EMAC Annual Conference, Groningen, May 23-26, 2017 (Ed.: University of Groningen), European Marketing Academy, Groningen , 2017.
    PUB
     
  • [24]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933570
    J. Hogreve, N. Bilstein, and L. Mandl, “Unveiling the Recovery Time Zone of Tolerance: When Time Matters in Service Recovery”, Journal of the Academy of Marketing Science, 2017, 45, 866-883.
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  • [23]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933571
    S. Benoit (née Moeller), N. Bilstein, J. Hogreve, and C. Sichtmann, “Explaining Social Exchanges in Information-Based Online Communities (IBOCs)”, Journal of Service Management, 2016, 27, 460-480.
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  • [22]
    2016 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933577
    J. Gäthke, N. Bilstein, and J. Wei\ssberger, 2016.
    PUB
     
  • [21]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933581
    J. Hogreve, L. Mandl, and N. Bilstein, in What happens in marketing, stays digital. Rethinking marketing in the era of unlimited data (Eds.: T. Henning-Thurau, C.F. Hofacker), American Marketing Association, Chicago, IL, 2016.
    PUB
     
  • [20]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933580
    S. Benoit (née Moeller), J. Hogreve, N. Bilstein, and C. Sichtmann, in What happens in marketing, stays digital. Rethinking marketing in the era of unlimited data (Eds.: T. Henning-Thurau, C.F. Hofacker), American Marketing Association, Chicago, IL, 2016.
    PUB
     
  • [19]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933579
    N. Bilstein, in Conference Proceedings SERVSIG Conference 2016, Maastricht University, Maastricht, 2016, p. 884-885.
    PUB
     
  • [18]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933578
    J. Hogreve, L. Mandl, and N. Bilstein, in Conference Proceedings. SERVSIG Conference 2016, Maastricht University, Maastricht, 2016, p. 301-304.
    PUB
     
  • [17]
    2016 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933575
    N. Bilstein, and L. Fylek, Bergen, 2016.
    PUB
     
  • [16]
    2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933574
    N. Bilstein, S. M. Matta, and J. Hogreve, in Proceedings / Association for Consumer Research (Eds.: P. Moreau, S. Puntoni), Association For Consumer Research, Duluth, MN, 2016, p. 65-69.
    PUB
     
  • [15]
    2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933592
    N. Bilstein, J. Hogreve, and K. Bartilla, in Interaktive Wertschöpfung durch Dienstleistungen. strategische Ausrichtung von Kundeninteraktionen, Geschäftsmodellen und sozialen Netzwerken (Eds.: M. Bruhn, K. Hadwich), Springer Gabler, Wiesbaden, 2015, p. 287-308.
    PUB | DOI
     
  • [14]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933584
    N. Bilstein, S. M. Matta, and J. Hogreve, in Marketing in a global, digital and connected world. 2015 AMA Winter Educators' Conference (Eds.: T. Brown, V. Swaminathan), American Marketing Association, Chicago, IL, 2015.
    PUB
     
  • [13]
    2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933583
    N. Bilstein, J. Hogreve, L. Mandl, and F. Russer, 2015.
    PUB
     
  • [12]
    2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933594
    N. Bilstein, and J. Hogreve, in Theorie und Praxis des Dienstleistungsmarketing. Aktuelle Konzepte und Entwicklungen (Ed.: G. Schmitz), Springer Gabler, Wiesbaden, 2013, p. 75-95.
    PUB | DOI
     
  • [11]
    2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933593
    J. Hogreve, and N. Bilstein, in Service Management in Health and Wellness Services (Ed.: J. Kandampully), Kendall Hunt Publ., Dubuque, 2013, p. 275-288.
    PUB
     
  • [10]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933585
    N. Bilstein, S. M. Matta, and J. Hogreve, in Lost in translation. Marketing in an interconnected world. EMAC 42nd Annual Conference, Istanbul, June 4-7, 2013; conference proceedings (Eds.: E. Karaosmanoğlu, A.B.E. Baş), European Marketing Academy, Istanbul, Turkey, 2013, p. 166.
    PUB
     
  • [9]
    2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933595
    J. Hogreve, and N. Bilstein, in Mit intelligenter Technik zu neuen Dienstleistungen für Senioren (MIDIS). Leitfaden und Instrumente zur kooperativen Entwicklung von mikrosystemtechnisch basierten Dienstleistungen (Ed.: C. Zangemeister), Bod - Books On Demand, Norderstedt, 2012, p. 37-74.
    PUB
     
  • [8]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933588
    N. Bilstein, S. M. Matta, and J. Hogreve, in Innovative Service Perspectives. Proceedings from the AMA SERVSIG International Service Research Conference (Eds.: J. Mickelsson, A. Helkkula), Hanken School Of Economics, Helsinki, 2012, p. 92.
    PUB
     
  • [7]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933587
    N. Bilstein, R. Fahr, J. Hogreve, and C. Sichtmann, in Marketing to Citizens. Going beyond Customers and Consumers. 41th EMAC Conference, Lisbon, 22-25 May 2012; conference proceedings (Ed.: P. Rita), Iscte Business School, Lissabon, 2012.
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  • [6]
    2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933586
    N. Bilstein, S. M. Matta, and J. Hogreve, 2012.
    PUB
     
  • [5]
    2011 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933596
    N. Bilstein, in Beiträge zur Dienstleistungsmarketing-Forschung. Aktuelle Forschungsfragen und Forschungsergebnisse (Ed.: S. Fließ), Gabler, Wiesbaden, 2011, p. 97-119.
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  • [4]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933572
    C. Sichtmann, S. Möller, J. Hogreve, and N. Bilstein, “Kundenintegration 2.0 - Welche Faktoren beeinflussen die Kundenintegration in transaktionsbasierten Online Communities?”, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 2011, 81, 21-45.
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  • [3]
    2011 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933597
    J. Hogreve, N. Bilstein, and D. Langnickel, in Mit AAL-Dienstleistungen altern. Nutzerbedarfsanalysen im Kontext des Ambient Assisted Living. Beiträge aus dem BMBF-Förderschwerpunkt : Technologie und Dienstleistungen im demografischen Wandel (Eds.: D. Bieber, K. Schwarz), Iso-Verlag, Saarbrücken, 2011, p. 32-50.
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  • [2]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933590
    J. Hogreve, N. Bilstein, S. Moeller, and C. Sichtmann, in AMA Winter Educators' Conference 2011: marketing theory and applications (Eds.: R. Srinivasan, L. McAlister, American Marketing Association), Curran, Red Hook, NJ, 2011.
    PUB
     
  • [1]
    2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933591
    N. Laugwitz, J. Hogreve, C. Sichtmann, and S. Möller, in Proceedings of the American Marketing Association (AMA) SERVSIG International Service Research Conference, 2010.
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