19 Publikationen

Alle markieren

  • [19]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978811 OA
    Kaiser, L. - M.; Polte, S.; Kirchhoff, T.; Großmann, N.; Wilde, M. (2023): Dissection in biology education compared to alternative methods in terms of their influence on students' emotional qualities of experience Frontiers in Psychology,14:1138273
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [18]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983962
    Kirchhoff, T.; Wilde, M.; Großmann, N. (2023): On the interest-promoting effect of outreach science labs: A comparison of students’ interest during experimentation at an outreach science lab and at school Research in Science Education
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [17]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969690 OA
    Kirchhoff, T.; Randler, C.; Großmann, N. (2023): Experimenting at an outreach science lab versus at school—Differences in students' basic need satisfaction, intrinsic motivation, and flow experience Journal of Research in Science Teaching,60:(10): 2255-2293.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [16]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984684
    Kirchhoff, T.; Wilde, M.; Großmann, N. (2023): Zur interessensförderlichen Wirkung von Schülerlaboren. Vortrag im Rahmen des Symposiums "Interessenforschung in der Biologiedidaktik – Methoden, Kontexte und Erträge".
    PUB
     
  • [15]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984683
    Kirchhoff, T.; Wilde, M.; Großmann, N. (2023): Ein Vergleich des situationalen Interesses von Schüler*innen in einem Schülerlabor und in der Schule.
    PUB
     
  • [14]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984682
    Kaiser, L. - M.; Kirchhoff, T.; Kleinert, S.; Wilde, M.; Großmann, N. (2023): Motivational profiles in biology education and a respective comparison in terms of students’ basic need satisfaction and perceived pressure.
    PUB
     
  • [13]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984681
    Kirchhoff, T.; Wilde, M.; Kaiser, L. - M.; Kleinert, S.; Großmann, N. (2023): Development of a German short scale to assess students’ perceived competence during experimentation.
    PUB
     
  • [12]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984680
    Großmann, N.; Wilde, M.; Kaiser, L. - M.; Kleinert, S.; Tunnat, B. A.; Kirchhoff, T. (2023): Developing and testing a questionnaire to assess students’ autonomy need strength.
    PUB
     
  • [11]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984662
    Großmann, N.; Tunnat, B.; Kirchhoff, T. (2023): Entwicklung und Erprobung eines Fragebogens zur Erfassung des Autonomiestrebens von Schüler:innen im Biologieunterricht.
    PUB
     
  • [10]
    2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2981609
    Kleinert, S.; Großmann, N.; Kaiser, L. - M.; Kirchhoff, T.; Wilde, M. (2023): Enhancing students‘ intrinsic motivation by using digital incremental scaffolds during experimentation in biology class.
    PUB
     
  • [9]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2963655 OA
    Kirchhoff, T.; Wilde, M.; Großmann, N. (2022): “I've Always Thought That I Was Not Good at Experiments…” - The Benefit of Non-formal Learning in Terms of Students' Perceived Competence Frontiers in Psychology,13:882185
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [8]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968606
    Kirchhoff, T.; Wilde, M.; Großmann, N. (2021): Students' perceived competence as predictor of their flow experience during experimentation. In: Graça S. Carvalho; Ana Sofia Afonso; Zélia Anastácio (Hrsg.): Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021), Part 2 (co-ed. F. Le Hebel & V. Kind). Braga: CIEC, University of Minho. S. 110-118.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [7]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978795
    Lüking, S.; Kirchhoff, T.; Wilde, M. (2021): The Effect of Students’ Basic Need Satisfaction on Their Flow Experience during Field Trips. In: Graça S. Carvalho; Ana Sofia Afonso; Zélia Anastácio (Hrsg.): Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021), Part 9 (co-ed. A. Zeyer & J. Dillon). Braga: CIEC, University of Minho. S. 759-765.
    PUB
     
  • [6]
    2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2965595
    Kirchhoff, T.; Großmann, N. (2021): Zielorientierungen von Schüler*innen im Schülerlabor und in der Schule.
    PUB
     
  • [5]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2959647
    Lüking, S.; Kirchhoff, T.; Wilde, M. (2021): Die Wirkung des Fachinteresses und des Autonomieerlebens auf das situationale Interesse beim Besuch des außerschulischen Lernortes Wald .
    PUB
     
  • [4]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2959648
    Lüking, S.; Kirchhoff, T.; Wilde, M. (2021): The Effect of Students’ Basic Need Satisfaction on Their Flow Experience during Field Trips.
    PUB
     
  • [3]
    2020 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2959642
    Lüking, S.; Kirchhoff, T.; Wilde, M. (2020): Gewässeruntersuchung am außerschulischen Lernort - Eine Untersuchung zum Einfluss der psychologischen Grundbedürfnisse auf das Flow-Erleben beim non-formalen Biologielernen .
    PUB
     
  • [2]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2939490
    Kirchhoff, T.; Großmann, N.; Wilde, M. (2019): Beeinflussen die Autonomie- und Kompetenzwahrnehmung die Lernzielorientierung beim Forschenden Lernen im Biologieunterricht?
    PUB
     
  • [1]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935989
    Kirchhoff, T.; Großmann, N.; Wilde, M. (2019): The effects of students’ perceived autonomy and mastery goal orientation on their flow experience in biology lessons.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung