19 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978811Kaiser L-M, Polte S, Kirchhoff T, Großmann N, Wilde M (2023)PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Dissection in biology education compared to alternative methods in terms of their influence on students' emotional qualities of experience.
Frontiers in Psychology 14: 1138273. -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983962Kirchhoff T, Wilde M, Großmann N (2023)PUB | DOI | Download (ext.)
On the interest-promoting effect of outreach science labs: A comparison of students’ interest during experimentation at an outreach science lab and at school.
Research in Science Education. -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969690Kirchhoff T, Randler C, Großmann N (2023)PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
Experimenting at an outreach science lab versus at school—Differences in students' basic need satisfaction, intrinsic motivation, and flow experience.
Journal of Research in Science Teaching 60(10): 2255-2293. -
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984684Kirchhoff T, Wilde M, Großmann N (2023)PUB
Zur interessensförderlichen Wirkung von Schülerlaboren. Vortrag im Rahmen des Symposiums "Interessenforschung in der Biologiedidaktik – Methoden, Kontexte und Erträge".
Presented at the 24. Internationalen Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBIO, Ludwigsburg. -
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984683Kirchhoff T, Wilde M, Großmann N (2023)PUB
Ein Vergleich des situationalen Interesses von Schüler*innen in einem Schülerlabor und in der Schule.
Presented at the 24. Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im Verband Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland (VBIO), Frankfurt. -
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984682Kaiser L-M, Kirchhoff T, Kleinert S, Wilde M, Großmann N (2023)PUB
Motivational profiles in biology education and a respective comparison in terms of students’ basic need satisfaction and perceived pressure.
Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida. -
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984681Kirchhoff T, Wilde M, Kaiser L-M, Kleinert S, Großmann N (2023)PUB
Development of a German short scale to assess students’ perceived competence during experimentation.
Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Florida, Orlando. -
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984680Großmann N, Wilde M, Kaiser L-M, Kleinert S, Tunnat BA, Kirchhoff T (2023)PUB
Developing and testing a questionnaire to assess students’ autonomy need strength.
Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida. -
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2984662Großmann N, Tunnat B, Kirchhoff T (2023)PUB
Entwicklung und Erprobung eines Fragebogens zur Erfassung des Autonomiestrebens von Schüler:innen im Biologieunterricht.
Presented at the 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Essen. -
2023 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2981609Kleinert S, Großmann N, Kaiser L-M, Kirchhoff T, Wilde M (2023)PUB
Enhancing students‘ intrinsic motivation by using digital incremental scaffolds during experimentation in biology class.
Presented at the 8th International Self-Determination Theory Conference, Orlando, Florida. -
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2963655Kirchhoff T, Wilde M, Großmann N (2022)PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
“I've Always Thought That I Was Not Good at Experiments…” - The Benefit of Non-formal Learning in Terms of Students' Perceived Competence.
Frontiers in Psychology 13: 882185. -
2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968606Kirchhoff T, Wilde M, Großmann N (2021)PUB | Download (ext.)
Students' perceived competence as predictor of their flow experience during experimentation.
In: Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021), Part 2 (co-ed. F. Le Hebel & V. Kind). Carvalho GS, Afonso AS, Anastácio Z (Eds); Braga: CIEC, University of Minho: 110-118. -
2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2978795Lüking S, Kirchhoff T, Wilde M (2021)PUB
The Effect of Students’ Basic Need Satisfaction on Their Flow Experience during Field Trips.
In: Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021), Part 9 (co-ed. A. Zeyer & J. Dillon). Carvalho GS, Afonso AS, Anastácio Z (Eds); Braga: CIEC, University of Minho: 759-765. -
2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2965595Kirchhoff T, Großmann N (2021)PUB
Zielorientierungen von Schüler*innen im Schülerlabor und in der Schule.
Presented at the 23. Internationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBIO, virtuelle Tagung. -
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2959647Lüking S, Kirchhoff T, Wilde M (2021)PUB
Die Wirkung des Fachinteresses und des Autonomieerlebens auf das situationale Interesse beim Besuch des außerschulischen Lernortes Wald .
Presented at the 23. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie im VBIO (FDdB 2021). -
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2959648Lüking S, Kirchhoff T, Wilde M (2021)PUB
The Effect of Students’ Basic Need Satisfaction on Their Flow Experience during Field Trips.
Presented at the 14th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), University of Minho, Braga, Portugal (online). -
2020 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2959642Lüking S, Kirchhoff T, Wilde M (2020)PUB
Gewässeruntersuchung am außerschulischen Lernort - Eine Untersuchung zum Einfluss der psychologischen Grundbedürfnisse auf das Flow-Erleben beim non-formalen Biologielernen .
Presented at the 22. Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im VBio, Halle-Wittenberg. -
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2939490Kirchhoff T, Großmann N, Wilde M (2019)PUB
Beeinflussen die Autonomie- und Kompetenzwahrnehmung die Lernzielorientierung beim Forschenden Lernen im Biologieunterricht?
Presented at the Internationale Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP) und der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB im VBio) 2019, Wien. -
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935989Kirchhoff T, Großmann N, Wilde M (2019)PUB
The effects of students’ perceived autonomy and mastery goal orientation on their flow experience in biology lessons.
Presented at the 7th International Self-Determination Theory Conference, Egmond aan Zee.