7 Publikationen
-
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2959871Eifler, E.F. & Riemann, R. (2021). The aetiology of educational attainment: A nuclear twin family study into the genetic and environmental influences on school leaving certificates. British Journal of Educational Psychology: e12478. doi:10.1111/bjep.12478.
-
2021 | Datenpublikation | PUB-ID: 2912895Diewald, M., Riemann, R., Spinath, F., Gottschling, J., Hahn, E., Kornadt, A., Kottwitz, A., Mönkediek, B., Schulz, W., Schunck, R., Baier, T., Bartling, A., Baum, M.A., Eichhorn, H., Eifler, E.F., Hildebrandt, J., Hufer, A., Kaempfert, M., Klatzka, C.H., Krell, K., Lang, V., Lenau, F., Nikstat, A., Paulus, L., Peters, A.-L., Ruks, M., Starr, A. & Weigel, L. (2021). TwinLife. GESIS Data Archive. doi:10.4232/1.12665.
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941910Lang, V., Weigel, L., Mönkediek, B., Baum, M.A., Eichhorn, H., Eifler, E.F., Hahn, E., Hufer, A., Klatzka, C.H., Kottwitz, A., Krell, K., Nikstat, A., Diewald, M., Riemann, R. & Spinath, F.M. (2020). An Introduction to the German Twin Family Panel (TwinLife). Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik, 240(6), 837-847. Walter de Gruyter GmbH. doi:10.1515/jbnst-2019-0066.
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937272Mönkediek, B., Lang, V., Weigel, L., Baum, M.A., Eifler, E.F., Hahn, E., Hufer, A., Klatzka, C.H., Kottwitz, A., Krell, K., Nikstat, A., Diewald, M., Riemann, R. & Spinath, F.M. (2019). The German Twin Family Panel (TwinLife). Twin Research and Human Genetics, 22(6), 540-547. Cambridge University Press. doi:10.1017/thg.2019.63.
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939909Eifler, E.F., Starr, A. & Riemann, R. (2019). The genetic and environmental effects on school grades in late childhood and adolescence. PLOS ONE, 14(12): e0225946. Public Library of Science. doi:10.1371/journal.pone.0225946.
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933540Klassen, L., Eifler, E.F., Hufer, A. & Riemann, R. (2018). WHY DO PEOPLE DIFFER IN THEIR ACHIEVEMENT MOTIVATION? A NUCLEAR TWIN FAMILY STUDY. PRIMENJENA PSIHOLOGIJA, 11(4), 433-450. Faculty of Philosophy, University of Novi Sad. doi:10.19090/pp.2018.4.433-450.